top of page
Ieškoti

Dešimt keramikų apie trejus metus – parodoje Jono Meko skersvėjyje

„AP gal

erijos“ parodoje pamatine tema tampa žmogus, jo vidiniai išgyvenimai nuolatinių permainų akivaizdoje. Ekspozicijoje pristatomi nauji ir archyviniai, 2020-2023 metų nuotaikas atliepiantys kūriniai.


Parodoje susitinka skirtingų kartų ir stilių autoriai, turintys stiprių bendrybių – šiuolaikišką, konceptualų ir eksperimentinį žvilgsnį į šiandieninę keramiką, Lietuvoje ir užsienyje atpažįstamą meninį identitetą. Ekspozicijoje žiūrovai pamatys Egidijaus Radvensko (Panevėžys), Andriaus Janulaičio (Vilkaviškis), kauniečių Mindaugo Pridotko, Ievos Bertašiūtės-Grosbahos, vilniečių Jolantos Kvašytės, Rūtos Šipalytės, Agnės Šemberaitės, Eglės Einikytės-Narkevičienės, Milenos Pirštelienės kūrybą. Taip pat parodoje pristatoma ir kviestinė viešnia – Norvegijoje gyvenanti ir kurianti menininkė, prestižinio „Ceramica Multiplex“ aukso medalio nugalėtoja Rūta Pakarklytė, geriau žinoma tarptautinei auditorijai ir rečiau pasirodanti Lietuvoje.



Kuratorinėje parodoje atrinkti 2003-2022 metų laikotarpio kūriniai sugretinami tarpusavyje, bandant atskleisti kaip iš pažiūros skirtinga meninė prieiga prie medžiagų, technologijų ir idėjų gali atspindėti panašius bendražmogiškus išgyvenimus. Net ir prabėgus dešimtmečiams naujame kontekste išeksponuotas kūrinys žiūrovams gali atrodyti vėl aktualiai, atliepti šiandienines realijas, nors galbūt pirminis autoriaus sumanymas buvo visai kitoks. Tai parodoje atveria ir kitą svarbią temą – meno universalumą ir antropologiškumą. Sąmoningą ar intuityvų menininkų gebėjimą skalpeliu operuoti ne tik savo asmenines, bet kolektyvines laikmečio patirtis.


Groteskas, tragizmas ir ironija


Pandemija, kasdienybės rekonstrukcijos, politiniai perversmai, masiniai protestai, pilietiniai susipriešinimai, ekonominės ar ekologinės krizės, hibridinis ir tiesioginis karas Europoje... visi šie įvykiai privertė prisiminti, kaip stipriai esame priklausomi nuo aplinkos. O ramūs kasdienybės pasikartojimai ir neliečiamumo pojūtis tėra patogi iliuzija, leidžianti suvaldyti išorinės aplinkos chaotiškumą ir neapibrėžtumą.



Nepaisant nusivylimo, nuostabos ir baimės, stebint sudėtingais laikais žmonėse atsiveriantį žiaurumą, puikybę ir manipuliacijas, šiuose istoriniuose etapuose gausu ir šviesos. Humaniškos empatijos, herojiško pasiaukojimo, vertybių permąstymo, kuris leidžia savyje atrasti naujas savybes ar išsigryninti asmeninius prioritetus.


Žmogiškumo ir asmeninių išgyvenimų apmąstymas „AP galerijos“ parodoje „Treji metai žmogaus“ atsiveria per sudėtingų, provokatyvių ir ekspresyvių kūrinių prizmę. Ekspozicijoje vyrauja skirtingos keramikų technologijos, medžiagų (porceliano, šamoto, molių) ir degimų įvairovė. Žiūrovams pristatomos ne tik skulptūros, bet ir keramikiniai paveikslai, instaliacijos, keletas tapybos darbų, papildančių bendrą parodos scenografiją. Kūriniai dinamiški ir persmelkti egzistencializmo, dominuoja kontrastingos nuotaikos. Vienų autorių kūrybai būdingas groteskas, siaubas, nerimas ir dramatizmas mainosi su kitų žaisme, šaržu bei švelniomis ir viltingomis vidinės ramybės paieškomis.



Šiuolaikinės keramikos paroda tarsi sūkurys, kuriame žiūrovas stebėdamas dešimties menininkų kūrinius kviečiamas panirti gilyn į savų patirčių atmintį. Bei apmąstyti meno labilumą, kaip jis komunikuoja skirtingas reikšmes skirtingų laikų kontekste. Simboliška, bet apie pastaruosius trejus metus kalbanti ekspozicija „AP galerijoje“ pradės naują 2023 metų parodų sezoną, švariame lape užrašydama pirmąjį klausimą: tad koks tas žmogus mums atrodo po šių sudėtingų permainų ir kiek vilčių į jį sudedame 2023-iaisiais?


Parodos ekskursijos vyks sausio 14 d., 21 d. 13.00 val. ir sausio 26 d. 18.30 val.

Parodos kuratorė ir teksto autorė – Kamilė Pirštelytė.


Comments


bottom of page